- جنایی ، درام ، هیجان انگیز
- امتیاز : 8.4 IMDB
- تولید : 2019
- کشور : آمریکا ، کانادا
- مدت زمان : 122 دقیقه
- کارگردان : Todd Phillips
- بازدید : 438 بازدید
بازیگران : Joaquin Phoenix, Robert De Niro, Zazie Beetz
خلاصه داستان Joker :
تریلر فیلم Joker
جوکر، این فیلم داستان آرتور فلک را روایت میکند که دلقک یک سیرک و یک کمدین شکست خورده است و اتفاقاتی باعت میشود که او تبدیل به آدمی بی رحم و ترسناک شود و...
لینک های دانلود فقط برای اعضای VIP مستر مووی قابل مشاهده است
برای مشاهده لینک ها لطفا اشتراک ماهانه خود را خریداری کنید
نسخه ی 4k remux رو هم اضافه کنید
ی فیلم آبکی مسخره اس که بیشتر به درد اینایی میخوره که میشینن لب جوب به افق خیره میشن و اااه میکشن
چرا زیر نویس دانلود نمیشه ؟؟؟؟ ارور میده
سلام
آقا عارضم که فایل نسخه 46 گیگی مشکل داره دانلود کردم فقط 10 دقیقه اولش پلی میشه
با کدوم کیفیت ببینیم 😐
تعریف زیاد خیلی هم مرخرف
از کجا میتونم زیر نویس iFT رو بگیرم ۴۵ گیگ دانلود کردم 🙁
زنده باد جوکر راهت ادامه دارد
کپی ضعیف از راننده تاکسی و سلطان کمدی اسکورسیزی
سلام خدمت ادمین عزیز این فیلم نسخه ۷۲۰x265 10bit psa خرابه تصویر نداره
با سلام و عرض ادب. اول خواستم تشکر کنم بابت این سایت خوبتون ک هم کیفیت های عالی میزارید و هم سرور قدرتمندی دارید و البته رایگان بودن.
دوم اینکه خیلی از سایتتون خوشم اومد هم جدابه هم پر و پیمون.
سوم اینکه امیدوارم نه سایتتون مسدود بشه نه مثل برخی از همکاراتون ک فیلمارو سانسور شده میزارن تا کسی باهاشون کاری نداشته باشه، نشید و همینطوری ب کارتون ادامه بدید.
ی سوال هم داشتم، اگه خدای نکرده سایت مسدود شد، فکری برای برطرف کردن و اطلاع رسانی ب کاربرا دارید؟
ممنون
سلام میشه زیر نویس آلمانی joker رو هم بذارین
دوستان تبریک
جوکر نامزد 11 تا اسکار شد
حاوی اسپویل:
نکته اصلی فیلم چیزی بود که اونایی که از فیلم خوششون نیومده متوجهش نشدن.فیلم داره اینو به مخاطب میرسونه که وضعیت الان جامعه (در تمام دنیا)
اکثریت مردم هیچ ارزشی برای(اقلیت مردم)کسانی
که دنیا رو جایی بهتر برای زندگی کردن میکنند قائل نیستند،هیچ، ازطرفیبه بطور خودکار و روتین اونا رو تبدیل به آدم هایی میکنند که هم از خوب بودنشون پشیمون بشن و هم تبدیل به آدم هاش شروری بشن دنیا رو جای بدتری برای زندگی کردن میکنه.عواقبی پشتش هست که به دلیل تنفر و تحول سریع تفکرات و اعتقاداتی که عمری رو باهاش گذروندن به مراتب خطرناک ترو بی مهابا تر از نقشه های شومه دیگر افراد هست.بسیار فیلم زیبا و بسیار درد آور بود مخصوصا لحظات خنده های تلخ و سنگین آرتور.توصیه میکنم حتما مصاحبه فنیکس در جشنواره ونیز رو ببینید خیلی خیلی صحبت های مهم و سوالات خوبی پاسخ داده میشه.
موسیقی متنش که نگو!! همین الان هم دارم گوش میدم(هیلدورگودنادوتیر عالیه)یه غم خاصی داره که فقط کسایی که فیلمو درک کردن اهنگشو درک میکنن.برای من که باشنیدن آهنگش دقیقا فیلم برام تداعی میشه و زجر های آرتورفلک فلک زده پر رنگ تر توذهنم جلوه میکنه!
حسی که این اهنگ بهم میده یاده کلینت منسل میوفتم با موسیقی متن های شاهکارش که اگه با هنذفری گوش بدی و چشاتو ببندی رفتی تو بعد دیگه.موسیقی متن فیلم های مرثیه ای برای یک رویا .چشمه.از کارگردان برجسته. آرونوفسکی.موسیقی متن شاهکار هانس زیمر برای میان ستاره ای که عالیی بود.و اخریش هم موسیقی متن لئون حرفه ای Shape of my heart از استینگ.
اوف این فیلما از معدود فیلمایی هستن که همه جوره عالین از فیلم و داستان تا موسیقی متن.البته نظر شخصیمه شاید دوستان موافق نباشند.
من کاملا و صددرصد موافقم
شما تو صحبت هاتون میگبن “«فقط کسایی که … درک میکنن.» نه دوست من، همه درک میکنن. فقط جار نمیزنن. آفرین که همه ی اطلاعاتتون رو در چند پاراگراف در اختیار سایرین قرار دادین. واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم. (البته اگه درک کنم!)
ممنون از لطفتون.
منظورم از غم موسیقی متن jokerکه گفتم کسایی که درک میکنن.دقیقا رابطه میان درد فیلم و موسیقی متن هستش.وگرنه
موسیقیش که غمگینه و شکی درش نیست.
فیلم «جوکر» از سوی «بِفتا» در 11 زمینه نامزد شد.
1. بهترین فیلم
2. بهترین کارگردان
3. بهترین فیلمنامه اقتباسی
4. بهترین بازیگر
5. بهترین فیلمبرداری
6. بهترین تدوین
7. بهترین طراحی تولید
8. بهترین موسیقی متن
9. بهترین گریم
10. بهترین صدا گذاری
11. بهترین انتخاب بازیگر
😀Mr.gatsby
فیلم «جوکر» از سوی «بِفتا» در 11 زمینه نامزد شد.
1. بهترین فیلم
2. بهترین کارگردان
3. بهترین فیلمنامه اقتباسی
4. بهترین بازیگر
5. بهترین فیلمبرداری
6. بهترین تدوین
7. بهترین طراحی تولید
8. بهترین موسیقی متن
9. بهترین گریم
10. بهترین صدا گذاری
11. بهترین انتخاب بازیگر
با چهار و یازده موافقم. بعضی ها رو نه از نظر تکنیکی و نه تاکتیکی نمیدونم چی ان و نظری ندارم!!
ولی با گریم موافق نیستم چون چیز خاصی نظرمو جلب نکرد. ای کاش بجاش طراحی لباس میبود.
سلام دوستان و تبریک به طرفدارانِ جوکر
فیلم برنده گلدن گلوب بهترین موسیقی متن و بهترین بازیگر نقش اول مرد شد
به امید اینکه در اسکار هم موفق باشه.
در هر دو زمینه واقعا شایسته و لایق بود
امیدوارم اسکار هم به فینیکس نابغه برسه که خیالم راحت شه…
به نظرم بهترین بازیگر مرد زمان حاضر بعد از «دنیل دی لوئیس» عزیز، «واکین فینیکس» هستش!( واقعا حیف که خداحافظی کرد «دنیل دی لوئیس»….)
**خیلی برای بزرگوارانی مثل آلپاچینو ، رابرت دنیرو و… احترام قائلم اما احساس میکنم دیگه دوره ی بازیشون تمومه و هوادارانشون در تعریف و تمجید واقعا غلو میکنن!!**
کاملا موافقم
هم نظرم باهات
کم کم دوره ی تعریف های بزرگ نمایی شده هم به سر می رسه 🙂
ولی خوب به نظرم خیلی ها فقط برای اینکه ارزش ها حفظ بشه از بزرگانشون تقدیر و تشکر می کنن تا بقیه یاد بگیرن!
بزرگی بازیگرانی چون آلپاچینو و رابرت دنیرو و غیره به چیزی که الان هستن نیست! ، به کارنامه ی هنری اونهاست که همیشه با اونهاست!
و تعریف هایی که ازشون می شه بخاطر بازیهای الانشون نیست قطعاً
به مرحله ای از عرفان رسیدم که حتی کامنت هارو هم نقد می کنم :)))))))
من هم برای اون بزرگواران احترام قائلم ولی ای کاش از لفظ دوره بازیشون تمومه استفاده نمیشد چون همه کاراکتر ها که جوون یا میانسال نیستن و به بازیگر مسن هم احتیاجه، حالا اگه فیلمنامه ای که نقش اصلی پیرمرد باشه زیاد نوشته نمیشه یا اگر هم میشه بنا به هر دلیلی به این دو تا نرسیده دلیلی نمیشه که فکر کنیم دیگه حرفی برای گفتن ندارن. ضمن اینکه هنر محدود به دوره و دوران نیست و اگر هم بگیم که فقط در سالهای دور درخشیدن، که البته قبول ندارم، باز هم خودشون رو جاودانه کردن و هر کس در هر زمانی اون نقش ها رو ببینه به تعریف و تمجید خواهد پرداخت حتی اگر سالها بعد از مرگ این دو باشه و نباید بهشون خرده گرفت. از اینکه با نظرتون زمینه ای ایجاد کردین که به نقشهای این دو آدم تکرارنشدنی و جاودانه سینما چند دیقه ای فکر بکنم و اونهمه خاطرات عزیز رو مرور کنم ممنونم.
*** اسپویل***
این دیدگاه به شدت حاوی اسپویل است. هم جوکر هم راننده تاکسی و هم حتی… shining!!!
***اسپویل ***
_در ابتدا با احترام میگم که این دیدگاه فقط نظرات شخصی خودمه به عنوان یه بیننده خیلی معمولی و قصد تحمیلش به کس دیگر رو ندارم و قصد به چالش کشیدن نظرات کس دیگه رو هم ندارم. فیلمباز نیستم و هیچ ادعایی هم ندارم. و این هشدار رو هم بدم که این دیدگاه ممکنه هیچ کمکی بهتون در درک معنای فیلم نکنه و برعکس کلی سوال هم براتون ایجاد کنه!_
در همون اول باید بگم که این فیلم بدجوری با راننده تاکسی ور رفته. نمیدونم چند نفرتون راننده تاکسی رو دیدین یا چند بار دیدین، ولی من راننده تاکسی رو بیش از ده بار دیدم و بهتره بگم اون فیلم رو مشاهده نکردم بلکه تقریبا مطالعه کردم! جوکر از آغاز تا صحنه زد و خورد مترو یجورایی انگار راننده تاکسیه رو دور تند، یه راننده تاکسی ۳۰ ۴۰ دیقه ای. تا اونجا فیلم به شدت یادآور راننده تاکسیه. در هر دو فیلم نقش اول از جامعه دور و برش ناراضی و شاکیه. اینکه مینویسه. اینکه دختره رو تعقیب میکنه هرچند کوتاه. حرکت ادای شلیک کردن با انگشت که توی راننده تاکسی هم هست و اونجا هم توسط یه سیاهپوست انجام میشه، منتها اونجا طرف به تراویس نشونه میره اینجا دختره به خودش. شاید همین یکی از سرنخهای تفاوت این دو فیلم باشه، نمیدونم! شاید یجور دوراهی بین درگیری درون با بیرون یا درون با درون، همون حرفی که اول فیلم میزنه که آیا فقط منم یا اون بیرون همه دارن دیوونه تر میشن؟! دیگه اینکه اسلحه رو اینجا توی جمع همکاراش یکی بهش میده توی راننده تاکسی هم همین اتفاق میافته و یکی از همکاراش با یه نفر آشنا میکنش. سکانس خبر اخراج شدن از کارش خیلی عجیبه! چرا باید توی کیوسک تلفن عمومی بهش خبر بدن؟؟؟ اصن منطقی نیست. کی و کجا و چطوری خبردار شده که از تلفن عمومی زنگ زده تا مطمئن بشه؟! توی راننده تاکسی هم تراویس یجا با تلفن عمومی توی یه راهرو با دختره حرف میزنه و همون حرف آخرشون میشه و دیگه دختره بهش جواب نمیده. انگار به زور کارگردان میخواسته این قضیه شبیه اون دربیاد!! توی راننده تاکسی اون نامزد سیاسی شخصیتیه که حرفای امیدوار کننده میزنه و مردم تشویقش میکنن، کسی که تراویس میخواست بکشش هم به این دلیل که با وجود اونهمه کثافت توی خیابونا اون یارو در نظرش دلقکی بیش نبود و هم اینکه دختره از تراویس دوری کرد اما تو تیم اون مرده بود و اون رو حمایت میکرد. شاید دلیل دوم محکم تر باشه. اما هر چی که هست همین نقش توی جوکر میرسه به رابرت دنیرو ، کسی که توی اون فیلم میخواست یه همچین آدمی رو بکشه… حالا الان نمیخوام با اطمینان بگم که خود انتخاب رابرت دنیرو واسه این نقش یجورایی به چالش کشیدن و به همدیگه گره زدن این دو تا فیلمه، ولی نمیتونم هم بهش فکر نکنم!!
و در آخر سکانس مترو… سه مرد دختری رو اذیت میکنن، توی راننده تاکسی هم در آخر سه مرد کشته میشن. ولی چیز مهمی که هست اینه که، تراویس در حرکت آخرش میرسه به کشتن اون سه مرد. میبینیم که میره تا اون نامزد انتخاباتی رو بکشه اما موفق نمیشه و شاید حتی منصرف میشه و تصمیم میگیره که فقط همون دختر رو نجات بده. اگه اون نامزد رو میکشت میتونستیم بهش انگ خودخواهی هم بزنیم و اسم جنایتکار روش بذاریم. اما جوکر، معذرت میخوام آرتور، در اینجا چیکار میکنه؟ در مقابل اذیت شدن دختره ناتوان از واکنشه و وقتی دست به اسلحه میبره که خودش تحقیر میشه و با کمال میل آدم میکشه، نفر سوم رو تا راه پله تعقیب میکنه و اسلحه رو تا آخر خالی میکنه. هدفش فقط مردن اون یارو نیست، هدفش تخلیه خودشه. این سکانس اولین نقطه بی بازگشت فیلمه و جاییه که داستان دیگه نمیتونه به عقب برگرده و آرتور اون آدم قبل نمیشه. مشابه این سکانس در راننده تاکسی در آخر فیلم اتفاق میافته و چرا اینجا اولین حرکت آرتور میشه؟ شاید به این دلیل که کارگردان میخواسته راه آرتور رو از تراویس جدا کنه و از همین اول تفاوت بزرگ این دو رو نشون بده. ما از گذشته تراویس چیز زیادی نمیدونیم و این قابل قبول هم هست و لطمه ای به درک شخصیتش وارد نمیکنه. تراویس یه آدم معمولی بود که تصمیم گرفت یه تغییری ایجاد کنه. هم خوش شانس بود و هم انتخابش درست. اما با چیزی که از گذشته آرتور میفهمیم میبینیم که از همون اول بدشانس بوده و از همون بچگی روانش به هم ریخته که مسلما ازش یه آدم معمولی نمیسازه اما با این وجود باز هم باید به انتخابهاش بها بدیم و نمیتونیم دیوانه کامل درنظر بگیریمش چون فیلم از معنا میافته. کارگردان در آخر اتفاقی که در راننده تاکسی نیافتاد رو اینجا بوجود میاره و شخصیت محبوب مردم کشته میشه ، علاوه بر اون آقا و خانم وین که با یه سری از برداشتها و شواهد مقصرین وضع موجود جامعه ان، چیزی که در راننده تاکسی هم اتفاق میافته و مقصرین اصلی وضعیت ناجور اون دختر به سزای عملشون میرسن. اما نقش های اصلی در دو فیلم دقیقا تارگت های مخالف رو میکشن!!! و نکته اصلی اینه که بعد از اینهمه ارجاعات واضح به راننده تاکسی، در صحنه شلوغی خیابان که آرتور داخل ماشین پلیسه و یه آمبولانس بهش میزنه، یک ماشین سومی از جلو میاد به اینها برخورد میکنه و اونورتر کله پا میشه، و اون ماشین چیه؟ یک تاکسی!!!!!!! بعد از اونهمه اشاره… میتونست هر ماشین دیگه ای باشه. میتونست اصلا هیچ ماشین سومی در کار نباشه چیزی نمیشد. ولی بود و یک تاکسی هم بود. منظورش چی بود؟ این سوال اصلی ایه که ذهن منو درگیر خودش کرده. و نمیتونم به جوابش برسم. از یه طرف عاشق راننده تاکسی ام و نمیخوام به خودم بقبولونم که آرتور تراویس رو کله پا میکنه و از میدون به درش میکنه. از یه طرف اینهمه رو نمیتونم جور دیگه ای معنی کنم! اصلا به اینجا که میرسم مخم هنگ میکنه…! این فیلم انگار یه نیمه سیاه بود برای راننده تاکسی! یه نیمه ترسناک! یه راننده تاکسی تراژدی وار. نمیدونم. شاید هم خود تراویس توی اون تاکسی بود. هر دو تقریبا توی یه برهه از تاریخن…! کار هایی که تراویس اونجا میتونست بکنه ولی انتخاب کرد که نکنه اینجا آرتور به راحتی انجام داد. سیاهپوستهایی که در راننده تاکسی گناهکار و منفور بودن و هیچ صدمه ای از جانب تراویس ندیدن، اما در جوکر دو سیاهپوست بی گناه کشته شدن – گرچه در نسخه اصلی فیلمنامه راننده تاکسی اون سه مرد آخر هر سه سیاهن ولی اسکورسیزی به دلیل بیش از حد بودنش اونا سفید میکنه – سمبلی که در راننده تاکسی زنده میمونه و شاید هم انتخابات رو میبره اینجا در جوکر کشته میشه و آرتور خودش بجای اون برنامه رو تموم میکنه و جای اونو میگیره!
و در آخر راجع به shining… شما هم متوجه شدین صحنه ملاقات آرتور و توماس وین در دستشویی چقدر یادآور صحنه ملاقات جک و سرایدار قبلی توی دستشویی بود؟؟؟!!!! جک میره به سالن که پر از جمعیت خیالیه و اونجا خیلی خیلی اتفاقی میخوره به اون مرد و لباسش کثیف میشه و میرن توی دستشویی. اونجا اون مرد چیزی بهش میگه که کاملا تغییرش میده چیزی در مورد گذشته خودش، و از اونجا جک دیگه جک قبل نمیشه و این نقطه بی بازگشت فیلم درخششه. اینجا در جوکر هم خیلی مشابه اونه، آرتور از یه جمعیتی رد میشه، وارد ساختمان میشه، خیلی راحت، یه دست لباس معلوم نیست از کجا میاره و وارد سینما میشه و اونجا بین اونهمه جمعیت توماس وین جایی بود که اون بتونه ببینش! و حالا وین هم میخواد وسط فیلمی که نود دیقه هم نیست بره دستشویی!!! به هر حال همدیگه رو در دستشویی میبینن و اینجا هم وین چیزی رو در مورد گذشته آرتور بهش میگه که دیگه آرتور اون آرتور سابق نمیشه و نقطه بی بازگشت دوم شخصیت آرتور در همین فیلمه. دو اتفاق کاملا مشابه که البته کوبریک فضای فیلم خودش رو اونقدر معمایی کرده بود که بتونیم به خودمون بقبولونیم که اینطور شده ولی اینجا خب ، یه کم زیادی لقمه حاضر و آماده بود!! منظور کارگردان از این ارجاع چی بود؟؟؟ میخواسته پیشبینی کنه اگر منتقدین بهش نمره کم دادن دلیل بر نقص فیلمش نیست و درخشش هم اولش همین وضعیت رو داشت؟؟!!!!! یا میخواسته بگه خیلی به پیچیدگی های فیلمم فکر نکنین و از ظواهر قضیه لذت ببرین؟ یا شایدم میخواسته صرفا با چنگ زدن به همچین آثار بزرگی خودشو بالا ببره؟؟
برای من درک مفهوم فیلم جوکر خیلی به درک مفهوم راننده تاکسی گره خورده اما همونطور که گفتم به دلیل عشقم به راننده تاکسی نمیتونم در مورد این دو اثر کنار هم منطقی فکر کنم.
حیف که نمیتونم معمای این فیلم رو حل کنم…
البته فیلم در کنار همراهی با راننده تاکسی ، بطور مستقل هم نماد ها و کشش هایی داشت که یکیش میتونه همونی باشه که دوست دیگه مون اشاره کردن درمورد ثابت بودن ساعت… یا چیزی که توجه منو جلب کرد دیوارنویسی های خیلی متعدد توی فیلم بود که همه جا بود، توی مترو توی اتوبوس حتی توی آسانسور بیمارستانی که مادر آرتور در جوانی بستری بود هم یه چیزی نوشته بودن!!!
از طولانی بودن مطلب عذر میخوام.
امیدوارم این مطلب براتون یه فایده ای داشته باشه و ارزش وقتی که گذاشتین رو داشته باشه. ممنون.
به عنوان کسی که فیلم رو چندیدن و چند بار دیدم نظرم اینه که فیلم به هچ وجه ضعیف نیست!!
هر چند یکسری ایراد بهش وارده…اما این ایراد ها اصلا امتیاز پایین منتقدین رو توجیه نمیکنه!
البته امتیاز پایین منتقد ها به خاطر جریانی که علیه فیلم شکل گرفت، قابل حدس بود(همون داستان خشونت بیش از حد!!)
اما گذشته از همه اینها به نظرم بازی فینیکس عالی بود!!
موسیقی متن حرف نداشت!!
و نکات جالب و عجیب تو فیلم کم نبود!!
اسپویل…
یکی از نکات مهم فیلم یکسان بود ساعت در تمام سکانس ها بود!…(11:11)
انگار آرتور گیر کرده بود تو این تایم.و این برام جالب بود!
هر چند این ثابت بودن ساعت یه جورایی برام این رو ثابت میکنه کل فیلم رویای آرتور بوده!
آرتوی که گیر کرده تو خودش…وتنها راه فرار از این لحظه ی بی انتها(11:11)آزاد سازی جوکر درونش هست!
( ابتدای فیلم زمانی که روانشناس آرتور ازش میپرسه:«چرا دیوونه خونه بودی؟»….آرتور میگه:«کی میدونه!»…در همین لحظه می بینیم که آرتور تو تیمارستان هستش و سرش رو به در میکوبه!…و این در حالیه که کارگردان میخواد ببینی که ساعت در دفتر روانشناس و اتاق آرتور فلک در تیمارستان یکسانه!!…انگار کارگردان از همون اول میخواد از مخاطبش بپرسه رویا یا واقعیت؟!)
خیلی خیلی دوس دارم که فرض بالا به یه نظریه تبدیل بشه…اما…بر فرض اینکه همه ی فیلم توهم آرتور بوده باشه…چطور آرتور مرگ پدر و مادر «بروس وین» رو تو رویاش دیده!!!…اون هم دقیقا بر اساس کمیک؟؟!!
و یا بر عکس، فکر کنیم کل فیلم اتفاق افتاده و در یک بازه ی زمانی جریان داشته و رویایی در کار نبوده…یکسان بودن ساعت در فیلم چجوری توجیه میشه؟!…و یا شباهت خیلی زیاد دو تا روانشناس آرتور!(دو زن سیاه پوست)
به نظرم کارگردان وقتی میخواد یک فیلم رو جوری بسازه که مخاطب رو تو دواهی قرار بده باید به دو تا نکته توجه بکنه:
1-حداکثر یکی از فرضیه ها با کند و کاو حذف بشه
2-هیچ کدوم رد نشن تا مخاطب خودش فرصت انتخاب داشته باشه
ولی فیلم جوری پیش میشه که کلی مثال رد واسه هر دو فرض هست…به نظرم این رو میشه از نقاط ضعف فیلم دونست…فیلم نامه و کارگردانی به اندازه بازی فینیکس و موسیقی متن خوب نیست و همین باعث میشه فیلمی با این پتانسیل در قامت شاهکار ظاهر نشه…
عجب نکته ای گفتی در مورد زمان
دو بار فیلمو دیدم ولی متوجه ساعت نشدم
دمت گرم
جالب بود
یکی از بهترین نقد و بررسی (یا نظر) هایی بود که خوندم!
به نکته ی فوق العاده زیبایی اشاره کردی!
بیشتر برداشت بود تا نقد و بررسی به نظرم
عجب :/
مث اینکه باید از اول ببینمش
داداچ تمام ذهنیتم از فیلم رفت زیر سوال
این چی بووووود؟؟؟؟!!!!!
من به شخصه با اون تئوری کل فیلم رویاش بوده موافق نیستم چون دوست دارم این اتفاق ها واقعا افتاده باشه
ولی یه تئوری دیگه هست که اون ساعت رو توجیح میکنه همینطور اون حالت خم شدنش بعد از مواجه با توماس وین که هم تو دستشویی هم خونش مثل هم بود
اونم اینه که آرتور داره داستان زندگیش رو برای روانشناس آخری تعریف میکنه و از اونجاییکه برداشت شخصیه خودش از اتفاقاته بدجنسی دیگران و بدبیاری هاش رو زیادی بزرگ میکنه
بعلاوه فیلم صددرصد از نقطه نظر آرتور روایت میشه و جز قتل توماس و مارتا حتی یه صحنه هم بدون حضور آرتور نمیبینیم
این تئوری رو بیشتر دوست دارم چون اون ایراد “اغراق آمیز بودن فیلم” که منتقدا میگفتن رو کاملا رد میکنه
خیلی تئوری ها هست بنظرم برداشت های زیادی میشه داشت
در کمیک killing joke که این فیلم ازش تأثیر گرفته جوکر اینو میگه:
If I’m going to have a past, I prefer it to be multiple choice
خب اینجوری هم میشه بهش نگاه کرد
ولی مشکل اینجاست، وقتی سکانس رقص جوکر روی ماشین(لبخند خون) تموم میشه
ما آرتور رو در تیمارستان می بینیم که داره میخنده…
وقتی روانشناس ازش می پرسه:« به چی میخندی؟»
آرتور میگه:«به یه جوک»…..این جوک خود داستان جوکر شدن آرتور هستش
روانشناس ازش میخواد که جوکش(داستان زندگیس) رو بهش بگه…
اما آرتور امتناع میکنه و میگه:« تو نمی فهمیش.»(داستان زندگیش رو میگه)
با این اوصاف آرتور اصلا داستان خودش رو به روانشناس آخری نمیگه که که بخواد توش بزرگنمایی کنه!
با تمام احترام هر جور که به قضیه نگاه کنی یه جای کار لنگه!
“روانشناس ازش میخواد که جوکش(داستان زندگیس) رو بهش بگه…”
من فکر میکنم با توجه به اینکه تا گفت جوک بروس را بالاسر جنازه پدرمادرش نشون داد منظورش از اون جوک که روانشناس نمیفهمه همون بود: ساختن بتمن
این که عملا آلتر ایگو های جفتشون یه روز متولد میشن
ولی دوباره میگم جای تحیل های متفاوت وجود داره
ایول.
از دید بهش نگاه نکرده بودم.چقد جالب!راس میگی.
اگر منظور به وجود اومدن بتمن نبود اون سکانسونشون نمیداد
ایول خوب گفتی ولی تاد فیلیپس گفته میتونه چند تا پایان داشته باشه انتخابش با خودتونه ولی من خودم دوست دارم همه اونا اتفاق افتاده باشه.
فیلم زیبایی بود . اما ایراداتی هم داشت که نمونه هایی رو ذکر کردید.
ممنون
شاید باتری تموم کرده بودن خب بودجشون کم بود😐
دوستان آیا نسخه 2160p remax هم 10bit هست؟
ادمین انکودر Geek برای joker ریلیز کرده قرار بدید لطفا
سلام
چرا کیفیت 2160 تصویرش رنگی نیست؟
فقط میخواستم بگم این فیلم رو خیلی دوست داشتم
نه انتقادات به فیلم رو میفهمم نه مقایسه هارو چه این جا چه تو سایت های دیگه
یه منتقد تو یوتیوب از همه بهتر گفت: نمیشه جای بازی لجر و فینیکس رو عوض کرد و همین نتایج رو گرفت.
بازی فینیکس بی نقص بود, موسیقی فیلم بی نقص بود داستان, فیلمنامه, کارگردانی, فیلمبرداری همه درجه یک.
من 15 ساله جدی سینما رو دنبال میکنم و خیلی شاهکار ها و خیلی آشغال ها و خیلی فیلمهای میان رده دیدم, عالم سینما نیستم ولی میفهممش و بهش علاقه دارم و بله تاکسی درایور هم دیدم میدونم چقدر عالیه.
شاید جوکر یکی از 10 فیلم برتر تاریخ نباشه ولی قطعا یکی از ده فیلم برتر دهه گذشته و بهترین فیلم 2019 بود, خیلی ساله یه فیلم اینقدر درگیرم نکرده بود.
بعضیا میگن اغراق شده بود, بعضیا میگن ترویج خشونت بود, میگن فیلمنامه و کارگردانیش ضعیف بود و… ولی من جز دوساعت هنر خالص از این فیلم ندیدم.
فینیکس باید اسکار ببره و نبره عجیبه, موسیقی فیلم باید اسکار ببره و نبره عجیبه و وبا تمام احترام به فیلمهایی مثل Irishman و lighthouse و once upon و غیره, اگه این فیلم اسکار بهترین فیلم سال رو ببره خیلی خیلی خوشحال میشم چون برای من بهترین سال بود.
هرکس که وقت گذاشت و خوند ازش ممنونم اگه موافق هستید لطفا لایک کنید.
درود بر شما شير مادر حلالت. دقيقا با شما هم نظرم البته با اين كه جوكر فيلم 14 ام جهان طبق رتبه بندي معتبر imdb هست ولي حتي اگر جزو ده فيلم برتر تاريخ هم باشه من حقش ميدونم و قطعا يك فيلم شناس واقعي ميتونه بفهمه كه چه شاهكاري خلق شده.
البته imdb اخیراً یه شایعاتی در مورد تقلبی بودن یکسری از امتیازاتش به فیلم ها مطرحه! (نه در خصوص فیلم جوکر، بلکه در خصوص یکسری فیلم های خاص!)
این رو از این جهت گفتم که فرمودین imdb معتبر هست!
imdb رو با نامعتبر بودنش مخالف نیستم چون هرکس با یه ایمیل میتونه ثبت نام کنه و کسی که 10 تا ایمیل داره میتونه ده بار به یه فیلم نمره بده
ولی هنوزم نسبت به Rotten tomatoes و metacritic که کاربرا اونقدر فعال نیستن توش و امتیاز منتقدا هم خیلی بیشتر از اینکه امتیاز به خودِ فیلم باشه خیلی تحت تأثیر جریان های سیاسی/اجتماعی روزه انتخاب خیلی بهتریه چون به هرحال ما تماشگر هستیم و دوست داریم نظر تماشاگرای دیگه رو بدونیم که میشه imdb
بعد شما ببین کدوم فیلمها نمره خوبی دارن تو imdb واقعا همشون فیلمهای خوبی هستن, حالا یه نفر به سلیقش نمیخوره حرفی نیست ولی از نظر قواعد فیلمسازی و تأثیر رو مخاطب نمیشه گفت فیلمهایی بدی هستن
بعلاوه خیلی فیلمها مثل shining یا scarface که زمان خودشون نقدهای خیلی ضعیف گرفتن اگه به لطف imdb نبود نسل امروز اصلا ممکن بود آشنا نشه باهاشون
من متوجه شدم شاید حدود 90 درصد انتقاد ها به imdb بخاطر اینه که طرف فیلمی که دوست نداره رتبه بالا داره تو اون سایت یا فیلمی که دوست داره رتبش پایینه و تشخیص اینجور نظرات خیلی راحته (فیلمهایی مثل همین جوکر یا Dark knight که یه عده از هموطنان همینجوری باهاشون دشمنی دارن و بدبختانه تر طرفدارای هرکدوم هم باهمدیگه مشکل دارن تو بحثا درموردشون همیشه imdb هم وسط کشیده میشه).
من که به شخصه از هر 10 بار 8 بارش نظرم به imdb نزدیک بوده چون هرچقدرم بگیم منتقدا از روی اصول خاصی نمره میدن بازم این حقیقت که اونا هم سلیقه ای نظر میدن و این سلیقه رو بین کلمات درشت مخفی کردن عوض نمیشه و هرکدوم سلیقه متفاوت دارن, اگه اینطور نبود این همه منتقد نداشتیم.
همون نقد خیلی بدی که سایت زومجی واسه جوکر منتشر کرد و بعضی کامنتها دربارش تو اون سایت که واقعا افسرده کنندست رو درنظر بگیر دردشون از کجاست تا متوجه بشی کلا ما ایرانیا یه خورده عجیبیم.
اگه انگلیسیتون خوبه بعضی از این movie reviewer های یوتیوب خیلی سطح دانششون خوبه و کلا نظراتشون قابل اطمینان و بهتر از سایتهای داخلی, من خودم jeremy jahns و chris stuckmann دنبال میکنم خیلی ذهن باز و منصفانه نقد میکنن.
“N&K” عزیز آقا واقعاً ازت ممنونم!
مخصوصاً به خاطر این سه جمله پایانی:
اگه انگلیسیتون خوبه بعضی از این movie reviewer های یوتیوب خیلی سطح دانششون خوبه و کلا نظراتشون قابل اطمینان و بهتر از سایتهای داخلی, من خودم jeremy jahns و chris stuckmann دنبال میکنم خیلی ذهن باز و منصفانه نقد میکنن.
در خصوص کاربرای ایرانی هم باهات خیلی موافقم
خواهش میکنم و منم از شما ممنونم
ارزشی که شما برای نظرات ما کاربرا قائل میشید فوق العاده قابل احترام و قابل تحسینه
کاملاً باهات موافقم (گرچه من به اون صورت چیزی از سینما نمی دونم)
ولی خیلی خیلی حرفهات درسته!
شده قضیه ی مقایسه ی فیلم های batman !
اگه imdb معتبر بود الان Joker باید توی ده فیلم برتر تاریخ قرار میداشت.
Agent of Chaos عزیز
imdb هم معتبر هست، اما معتبر بودن به نظر من یه مفهوم نسبی هست!
قطعاً بی اعتبار هم نیست، اما اون اعتبار صد در صدی که بخوایم بگیم امتیاز تمام فیلم ها درسته به نظر من یه نفر حداقل منطقی نیست! دلایلش هم متعدده که از حوصله خارجه!
اصلا imdb رو بی خیال 4 نفر از منتقین متا
بهش100 دادن!
و دوتا80!
مقایسه بازیگران رو کاری ندارم هردو عالی بودن ولی دارک نایت هم مثله جوکر 4 تا متای 100 گرفت!
لطفا نظرات منفی و تخیلیتون رو نریزین بیرون و هعی بگین فلان فلان
اگه خوشت اومد برو حالشو کن چندبار دیگم ببین
اگه خوشت نیومد فیلمو درجا پاکن
با سلام بر شما ادمین و دوستان محترم
من نسخه 720p / BluRay / AAC 5.1CH / x265 / 10bit / PSA / 938 MB از این فیلم رو دانلود کردم ولی متاسفانه تصویر نداشت و فقط صدا داشت. اشکال از کجا میتونه باشه؟ البته از جای دیگه هم دانلود کرده بودم که اونم فقط صدا داشت. لطفا کمکم کنید دوستان تا بتونم فیلمو ببینم.
با تشکر فراوان
بنده فقط می خواستم این رو به نظرات دوستان اضافه کنم که کسانی که با فیلم ارتباط برقرار نکردن یا خوششون نیومده لزوما به معنی نازپرورده بودنشون نیست چون فیلم با همه خوبی هایی که داشت دارای نکته های منفی برای فیلمی در این سطح هم بود. به هر حال من خودم انتظارم از این فیلم بالا بود که البته خیلی برآورده نشد. شاید با دیدن قسمت دوم فیلم تا حدودی نظرم تغییر کنه چون فیلم مثل یه سریال تموم شد از نظر من..
اگر امکان داره برای کیفیت فورکی با حجم ۲۰ گیگ صدای TrueHD آن را حذف به جاش DTs ,ac3,… بگذارید خیلی از تلوزیون ها قادر به پخش این صدا نیستند